Status
Doakan semua murid 6 Cekap dapat 5A ya :)..Thank you ,

Freebies| Header, (1st time)

Aineen try-2 buat header,xdela cantik sngt ><..simple jer~klau nak amik,amik laa, XD





Mr. Right Selebriti - Ain Maisarah

Yayyy!!! akhirnya dapat pon buku Mr. Right Selebriti!!! Weeeeeeee~!..Best citer diaa..memang best sangat sangat lahh!.x sabar nak beli Mr. Right Berkopiah,Mr. Right Diraja dan lain-lain,Nak tau sinopsis Mr. Right Selebriti?

Sinopsis-:

Nana Ilyana Binti Yusman,dahulu popular sebagai The Wannababes di Sekolah Sri Bangsar.Kini usianya di penghujung 20-an.Masih seorang tiada berteman.Tiada calon suami boleh dibawa bertemu keluarga dan diperkenalkan.

Mencari teman hidup bukan semudah memilih kasut.Itu motto Nana bila bercerita tentang jodoh.Lalu dia membuka mata luas-luas, hasrat hati mahu memilih lelaki yang paling setia dan paling menghargainya. Namun hakikatnya, itu misi mustahil kerana pada usia begini, lelaki-lelaki baik kebanyakannya sudah berkahwin dan beranak dua!

Ramai mengesyorkan carian jodoh di  Facebook. Namun Nana sendiri tidak menyangka jodohnya melalui jalan berbeza.Bukan Jalan TAR yang sesak sentiasa, tetapi melalui jalan menyertai program realiti TV yang terkemuka. Nana dipilih memasuki program mencari jodoh di TV dan tanpa disangka, hatinya betul-betul terpaut pada seorang selebriti. Selebriti yang turut direbut oleh 12 orang gadis!

Mampukah Nana jadi suri hati selebriti itu? Atau ada rahsia besar yang bakal merosakkan segala harapan hidup bersama?

Tambah sikit...

Nana turut berhijab kerana dipaksa, tapi, lama-kelamaan Nana sudah terbiasa dan ingin terus berhijab. Pada masa yang sama, Nana turut direbut oleh 3 jejaka, Siapakah yang bakal menjadi suami Nana? Belilah buku "Mr. Right Selebriti" untuk mengetahui cerita selanjutnya :P

Takkan nak ceritakan semua kann XP

CNY Holiday!! Perpisahan..

Yay!! Finally it's CNY holiday!!... Balik kampu woo~ balik kampung~ woo eoo~ hati girang XDD

But,the sad part is,my beloved teacher, Puan Haidah,is leaving 6 Cekap :'(...srsly,everyone's soooooo saddd...especially 6 CEKAP.

So,the next day,we brought 2 cakes,and some presents for Puan Haidah...we have our 6 Cekap Blog :3.. wanna see it? sure!!..here

Sedih lor.....Cikgu Haidah ada buat kertas nilai murni,tapi dalma kertas tuh ada maksud tersiratnyer...


                                             
                                             Murid-murid yang disayangi,
 
     Sudah lebih setahun cikgu menabur bakti di sekolah ini. Banyak kenangan pahit dan manis yang telah cikgu tempuhi. Cikgu berasa sungguh gembira kerana sempat untuk menumpang kasih di sini. Cikgu turut berbangga kerana berpeluang mengajar anak - anak murid yang begitu berminat untuk belajar. Semangat yang murid - murid tunjukkan untuk menghadapi UPSR sungguh mengagumkan.
  
     Cikgu amat berterima kasih kepada murid - murid kerana begitu menghormati guru - guru. Ingatlah pesanan cikgu, tunjukkan akhlak yang mulia walau di mana kita berada. Jadikan disiplin sebagai pegangan hidup. Ingat, hanya disiplin yang menjadikan kita orang yang berjaya di dunia dan akhirat.
Anak - anak didik yang diingati,
 
     Patah tumbuh, hilang berganti. Perginya cikgu, pasti ada pengganti yang lebih hebat. Teruskan semangat juang kalian, walau siapa pun yang mengajar kamu. Cikgu hanya mampu melihat dari jauh, mendoakan agar kalian menjadi insan yang mengharumkan nama sekolah, ibu bapa, dan negara satu hari nanti. Tentunya berita kejayaan memperolehi 5A yang kalian capai, menjadi hadiah yang paling berharga untuk cikgu.
   
    Berat hati ini untuk meninggalkan tempat, di mana susah senang kita harungi bersama. Pastinya cikgu akan kehilangan suara-suara nakal dan aksi lucu yang mencuit hati. Doakan kebahagiaan cikgu di tempat baru. Selamat tinggal anak - anak, maafkan segala salah silap cikgu. Kenang cikgu dalam doa kalian.
                         
 Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
     Puan Siti Haidah


Hampir semua murid dlm 6 Cekap nangis tauuu....kitorang ada ambik gambar masa sambutan maulidur rasul dngn hari khamis yng lepas..

                                                                 salah satu kek yng dibeli                                                      

Kek lagi satu...sedapp~pelbagai perisa ada :3

Secret Recipe tau!! :p

dari kiri,Haizatul,Ain,Syahira Shafiq,Cikgu Haidah,Aina Farahin,Radin Dafina dan akhir sekali,Syawani

Cikgu Haidah bersama Alya,Alya yng baru balik dari umrah..

Dari kiri,Aisya,Cikgu Haidah,Balqis,dan yng tengah atas tuh Syahirah Afeeqa

Asyik dari kiri jer,dari kanan lah pulakk,dari kanan Laila,Aqillah,Cikgu Haidah,Syahira dan Aisya

Cikgu Haidah bersama 3 Aiman :3, dari kanan Nuraiman,Cikgu Haidah,Aiman Harith,dan yng paling tinggi dalam sekolah nama dia Aiman Farhan..Aiman,Aiman dan Aiman XD

Yng pegang kek tuh Nuraiman,sebelah dia Omar dan Luqman atau dipanggil Sashikumar...haha XD

Ini xyah ckp nama la,hehe 

Hadiah dari Omar..

Yang ni pulak...hadiah dari,,,KAMI SEMUA!..dalam tin/tabung tuh ada kertas2 ucapan yng ditulis oleh murid2 6 Cekap,

Sebenarnya ada banyaaaaakkkk lagi hadiahh :3...memang banyak la...okey...nak tengok gambar masa maulidur rasul x?Macam2 kerenah ada :3

hehe,...baju oren tuh aqillah!..aqilahh gengster :p...ce teka sapa amik gamba nih...ce teka ce teka...Aineen la yng hamikk XD

ini? alahai...lawak ler... XD

Dafinaaaaaaa~...

Dafina n Aisya dalam kelas yng tersangatlah kecohh...mula2 dorang nak amik gamba yng lompat2 tuh ><...eh..tu macam pensilbox aqillah jer...haiyoo..pensilbox pon nak bergambar gakk

Okeyylaa..kita berhenti sampai sini jerlah yerkk..






                                             

happy happy happy happy me ^^

Yayy~! dah dpt keta baru!! beberapa hari yng lepas,,hehe ><...best woo keta baru Aineen,ada 2 skrin  kat blakang,1 skrin kat dpn nk tngk? tu..gamba atas tuh,ada 7 seat..nama kereta tuh Exora Prime~..best wooo..boleh tngk dvd,dngr lagu apa semua lah..

Hari ni nak lawat hanis,my bestfriend,dia dpt baby perempuan ^^..tu yng nk melawat hanis nih,Aineen pergi lawat hanis ngn aunty mar,^_^..kk la,nk makanggggg...byee.